~~Hanya RM4 kadar postage dan RM39 untuk Minyak Kelapa Dara keluaran Catalyst!!tempahlah VCO anda sekarang!!
Showing posts with label ~Feedback Pengguna~. Show all posts
Showing posts with label ~Feedback Pengguna~. Show all posts

Wednesday, September 28, 2011

Kurang Mengantuk dengan Men Vita



Ini pula testimoni dari husband saya sendiri.
dia baru sahaja mengambil Men Vita Catalyst (dalam seminggu)..
kesan positif yang dia alami, dia kurang mengantuk semasa kerja syif malam.
kebiasaannya apabila bekerja pada waktu malam, dia akan sentiasa mengantuk walaupun telah tidur sepanjang hari pada siangnya.
kesan yang bagus!
itu hanya seminggu die mengamalkan Men Vita ini..
saya akan update testimoni ini setelah dia mengambil Men Vita ini dalam masa sebulan..
Daaaa!!!




Men Vita Catalyst
Hanya RM 44 (Sem) & RM 49 (S & S)


Catalyst Collagen + VCO Vs Jerawat Batu



hai semua!! mcm mana hari ini..harap semua sihat ye..
hari ni saya nak share testimoni saya sendiri..ehmmm..psl ape tu ye?
of kos lah psl jerawat batu yang melekat di dahi saya sejak hari pertama raya lalu (raye2 ade jerawat..uhhuuu ) dan sebiji jerawat batu yg tlh tmbuh saya rasa dah berbulan di bawah breast kiri saya.. eheh..
first, jerawat yg tmbuh di dahi saya tu spt xmahu surut, sekalipun saya amalkan VCO setiap hari..mungkin effect lmbt pada diri saya..saya pun terfikir nak try Catalyst Collagen..
hari ke -3 saya amalkan Collagen, secara x sedar jerawat tu dah mula mengecil..gembiranya hati saya bukan kepalang..kesan kehitaman juga mulai pudar..
second, jerawat di bawah breast..saya rse hampir 3 bulan jerawat tu melekat di kwsn tu..saya picit2 tapi xde rase ape..tapi ia seumpama jerawat seketul..so saya biarkan saje..
ahad lepas semasa mandi, saya rase sakit di bahagian tu..time tu baru 3 hari saya amalkan collagen..
saya tgk ianya merah dan bengkak sikit..saya picit..auuww..skit...tidak ape yg kluar..agaknye jerawat tu blom msk..
sebaik saja sye smpi seremban (sbtu ahad blik kg), saya tgk spt ade bnde putih keluar pd jerawat tu..saya usik..keras..
apa lagi saya pun picit sekuat hati untuk mengeluarkan segala apa yg terbuku di dalam..
hasilnye, keluar isi jerawat sebesar biji barli n berbau busuk..
bayangkan berape bulan ianye terperap di situ..
selepas mengambil Catalyst Collagen, jerawat itu mula masak dan isi jerawat boleh dikeluarkan..
alhamdulillah..

ini ada pengalaman saya sendiri dan saya suka berkongsi dengan anda semua..
jadi untuk anda, cubalah sendiri Catalyst Collagen dan jgn lupa postkan testimoni hebat anda di sini!



Hanya RM 59 untuk sekotak (15 sachet)

Hanya RM 39 sekotak (60 biji softgel)


Saturday, September 17, 2011

Sembelit selepas mengambil VCO



siapa yang ada masalah sembelit?..ehhee..saya angkat tangan.
saya mengalami masalah ini sejak kecil lagi. Mungkin sebab saya sangat kurang minum air. sakitnya macam kena hiris..sakit sangat.
sebelum mengambil VCO, saya hanya buang air besar 2 kali seminggu..kadangkala hanya sekali. Perut saya seringkali kembung tapi angin tak keluar. Saya seringkali terkena kembung bila saya duduk lama..mcm dlm kereta selama 1 jam ke..smpi rumah muka saya pasti berkerut dan segala mood pun hilang..
selepas mengambil VCO, perubahan berlaku. Masalah kembung berkurangan! tetapi
masalah mengalami sembelit semakin teruk!
saya kena duduk dalam toilet hampir 1 jam untuk mengeluarkan sisa kumuhan saya.
saya terfikir mungkin ini kesan dari pengambilan VCO.. Healing crisis..
selepas kejadian tu saya banyakkan minum air dan teruskan mengambil VCO.

Macam x percaya tapi itulah kebenarannya..
sekarang saya buang air sekali sehari.
duduk lama dalam kereta utk menempuh perjalanan dari seremban ke BP pun tiada masalah.
Kalau kembung pun saya masih boleh mengeluarkan semua 'angin' tanpa masalah..:)

ini adalah pengalaman saya sendiri yang saya ingin kongsi bersama anda semua.
jadi pada anda yang sedang menghadapi masalah yamg sama seperti saya sebelum mengmbil VCO,
apa kata anda jadi macam saya..:)
ambil VCO dan lihat keberkesanannya..:)

Kini hanya RM 39!


dan 



Kini hanya rm 59!


Thursday, September 15, 2011

Catalyst Natural Fibre Drink



CATALYST FIBRE DRINK(orange flavour)
dalam bentuk serbuk
RM 59 ( semenanjung)
RM 65 ( sabah & sarawak)
15 sachets / 15 gram each

CATALYST NATURAL FIBRE DRINK membantu :

* Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
* Mengekalkan sistem penghadaman yang sihat
* Meningkatkan fungsi usus dengan cara menyeimbangkan mikroflora
* Mengurangkan sembelit & meningkat kan pergerakan usus
* Mengatasi masalah diarea(cirit)
* Mengurangkan serum kolestrol & diabetes(kencing manis)
* Membolehkan nutrien diserap dengan sempurna
* Membersihkan darah daripada toksin sekaligus membersihkan darah
* Mencegah jangkitan yang disebabkan kuman merbahaya

Bagi sesiapa yang mengalami masalah penghadaman& pencernaan seperti masalah sukar untuk buang air anda adalah disarankan untuk mengambil CATALYST NATURAL FIBRE DRINK.

- Cara Pengambilan CATALYST NATURAL FIBRE DRINK
*Tuangkan satu sachet Fibre Drink ke dalam cawan yg berisi air suam (150 ml)
*Kacau sebati dan minum dengan segera
*Seeloknya diambil pagi/malam sebelum tidur

*elakkan penggunaan air yang terlalu panas*

*credit to eazycatalyst*




Wednesday, September 14, 2011

Catalyst Mexorea


Catalyst Mexorea
Hanya RM 39 (Sem) & RM 44 (S&S)
(15 sachet per box)

Kali ini saya nak perkenalkan produk khusus untuk wanita remaja dan dewasa yang seringkali didatangi senggugut setiap bulan. Saya sendiri ada senggugut tapi tidaklah begitu teruk. Tapi time senggugut tu datang, hanya Allah sahaja yang tahu betapa sakitnya..alhamdulillah senggugut saya hanya beberapa minit..tapi selepas saya makan VCO, perlahan-lahan senggugut saya hilang tanpa saya sedari..alhamdulillah..
Produk ini juga sesuai untuk yang mengalami period tidak teratur atau pun datang setiap bulan tapi sikit je. kadang kala kita pun naik risau kalau jadi macam tu kan..
Jadi apa kata kita sama-sama cuba produk Catalyst ni.
Oh ye..ia juga sangat sesuai untuk yang ingin sangat menimang cahaya mata macam saya:)

cara nak mkn? senang saja..letak di lidah, hisap dan minum air suam/jus buah

kesan sampingan? Tiada kerana ia diperbuat 100% daripada bahan semulajadi..

*credit to eazycatalyst*

Wednesday, August 24, 2011

VCO untuk kesan parut dan alergik


Salam semua..emm..mkn x VCO time sahur tadi..isk..pg td raudah leh plak terlupa ngan VCO kat atas meja mkn tu..nmpknye mlm nntla bru mkn..
anyway, hari ni raudah nk share ngan anda semua tentang kemujaraban VCO ni pd yg menghidap alergik..haa...bkn org lain..husband raudah sndiri..(maaf..gmbr akan diupload slpas raya..heee)
raudah beli VCO ni slps diperkenalkan oleh Qma..yg juga agent VCO..thanks a lot kat dia..raudah pun beli sebotol mkn ngan husband..so stgh bulan jela kitorang mkn sbb share kan..
selama ni hsband bergantung pada ubat sapu utk kurgkan alergik die..selalunya akan timbul bintik2 kecik mcm jerawat nasi tu kat sekitar kaki terutama lutut ke bwh..bila gatal, die garu..then trus merebak jadi kudis..tu la padahnya bila menggaru..hehe..start kitorang couple die mmg ade alergik tu..bygkanla brape lme..
then bile die mkn VCO tu, die ckp kudis2 tu semakin gatal..ni yg dinamakan proses penyembuhan dan ini juga menunjukkan VCO beri efek pada alergik die..raudah hanya mampu mengatakan sabar, jgn garu..smbil menarik tgn die sekiranya die start menggaru..eheh..
setengah bulan die mkn VCO, kudis2 tu dah mula licin..cuba korg bayangkan sblm die mkn VCO, kudis tu dah mcm daging melekat kat kaki..mcm lintah yg menempel..isk..klu org tgk mst geli..


slps mkn VCO..kudis semakin mengecut dan kering..

hanya dlm masa setengah bulan!!hmm..percaya tau tidak, anda kena try sndri!!

hr ni raudah n hsbnd truskan amalan memakan VCO ni setiap hari..kitorang juga gunakan VCO pure oil utk mengurangkan lg kesan kudis tu..akan datang raudah nk tgk kesan VCO pd resdung yg dihidapinya..

jom cuba VCO Catalyst! hanya RM 39.00 (Sem) /RM43.00(S&S)


Thursday, August 18, 2011

Krisis Pemulihan selepas mengambil VCO


KENAPA : Jerawat Keluar Semula?Malah Lebih Banyak?Pening2? Muntah2?



Pernah mengalami masalah di atas??Baca hingga habis ye kalau nak faham :)) dun wory.ia bukan negative effect.ia dipanggil HEALING CRISIS / KESAN PEMULIHAN

Anda baru mula mengamalkan pemakanan tambahan bagi menjaga kesihatan atau merawat penyakit yang anda alami. Walaubagaimanapun, pada peringkat permulaan, anda merasakan letih atau mengalami ruam seluruh badan. Anda pasti berfikiran, "Keadaan saya semakin teruk..... Apa dah jadi?" Oleh itu ada baiknya jika anda mengetahui dan memahami perkara dan perubahan yang mungkin berlaku apabila anda memulakan pengambilan pemakanan kesihatan.


Krisis penyembuhan atau healing crisis adalah kesan yang dapat dirasai oleh mereka yang mengambil makanan tambahan, CATALYST (VCO/COLLAGEN). Ini berlaku bila tubuh kita yang yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh, hasil dari pengambilan pemakanan tambahan.

Menurut 'Hering's Law of Cure', semua proses penyembuhan bermula dari dalam ke luar, dari kepala ke badan yakni pada keadaan bertentangan sepertimana sesuatu penyakit itu menampakkan tanda-tandanya. Oleh yang demikian, tisu2 dan sel2 mula membuang toksin. Jadi, mereka yang pertama kali mengambil nutrien bermutu ini akan mula berasa tak sedap badan, mungkin nak demam, sakit kepala, sakit pinggang, muntah2 dan sebagainya. Kenapakah proses pembuangan toksin boleh mendatangkan kesan sedemikian?

Sebenarnya ia bukan kesan sampingan atau side effect, sebaliknya tindakbalas normal, dansekiranya anda menghadapi krisis penyembuhan ia adalah petanda yang elok. Maknanya sistem badan anda mula bekerja untuk menjana sel-sel baru dalam tubuh.


Antara tanda yang mungkin dialami pada peringkat permulaan termasuklah :

-sakit atau pening kepala
-ruam kulit
-demam/tak sedap badan
-bisul atau kudis
-sembelit
-cirit birit
-perut berangin
-letih atau kepenatan
-berdebar
-cepat marah
-selsema atau batuk (kahak yang banyak)
-demam
-jerawat keluar lebih banyak dari biasa

**ataupun mengalami gejala penyakit yang sedia ada menjadi semakin ketara**


Untuk membantu anda mengatasi simptom-simptom kesan pemulihan adalah dinasihatkan agar :


1.Mendapat rehat yang mencukupi. Badan kita berada dalam keadaan tertekan di kala pembersihan toksid maka rehat yang mencukupi adalah amat penting untuk membantu badan mengeluarkan toksid tersebut.

2.Minum air dengan banyak. Ini kerana air merupakan bendalir yang akan membawa toksid-toksid keluar dari badan melalui perpeluhan, air kencing atau pun najis.

3.Elakkan makanan yang mempunyai protein dan lemak yang tinggi. Ini kerana ketika proses pembersihan toksid, ianya memerlukan paras tenaga badan yang optima. Protein dan lemak pula memerlukan tenaga yang lebih bagi menghadamkannya dan secara tidak langsung akan mengganggu keperluan tenaga yang digunakan untuk pengeluaran toksid.

4.Makan makanan yang segar, berzat dan mudah hadam. Ini membantu badan bagi keperluan terhadap nutrisi untuk membantu memproses bahan toksid dan mengeluarkannya.

5.Lebihkan juga memakan buah-buahan dan sayur-sayuran yang mempunyai nutriens yang amat di perlukan badan.

6.Elakkan dari memakan makanan yang mempunyai bahan kimia spt bahan pengawet, pewarna dan perisa tiruan.

7.Kekalkan kebersihan kulit yang sempurna. Ini akan memudahkan toksid keluar dari liang perpeluhan.

8.Berus kulit badan dengan berus badan yang lembut. Ini sebenarnya merangsang sistem limfatik dan pengaliran darah di bahagian kulit.

9.Mandi dengan air suam. Ini menggalakkan pembukaan pori-pori kulit bagi mengeluarkan toksid yang perlu di bebaskan.

DAN JANGAN LUPA.WORK OUT! ATAU BERSENAM ye :))

Sebagai kesimpulan, bolehlah kita rumuskan bahawa krisis pemulihan sebenarnya merupakan suatu fenomena yang berfaedah kepada badan kerana ianya merupakan petanda pembersihan badan dari toksid yang terkumpul. Jangan sesekali menghentikan pemakanan tambahan yang di ambil atau mengambil ubat-ubatan kimia bagi meringankan kesan tindakbalas ini. Badan yang bersih dari toksid akan berfungsi dengan lebih optima dan seterusnya akan menjurus kepada keadaan kesihatan yang kita impikan.

~credit to eazy~