~~Hanya RM4 kadar postage dan RM39 untuk Minyak Kelapa Dara keluaran Catalyst!!tempahlah VCO anda sekarang!!

Thursday, October 13, 2011

Bndr seri sendayan - PD - Genting - Subang - Nilai (Part 1)

salam..hmmm..hari ni rase nak tulis diari..dah lama t'gal hobi tulis diari nih..so sng citer taip je la kat blog..smpn n akan dtg leh bace balik..
mcm tajuk kat atas, itulah perjalanan yg aku tempuh sepanjang 2 hari yg lalu..1 & 2 okt 2011.

1 Okt 2011..
sebaik saje aku smpi di rumah (pulang dr tmpt mncari rezeki), aku tgk ayie sedang tidur dgn nyenyaknya di ruang tamu..dgn hanya beralaskan tilam tipis kesayangannya yg berusia lebih 10 thun..ahh..perlu ke aku tulis semua tu..ehhee..aku cuba mengejutkannya tp tiada respon.."ahh..xpelah..bace paper dulu" getus hatiku bila teringat akan smsnya yg mengatakan dia sukar untuk tidur pagi tadi. hari sebelumnya dia ada memberitahuku dia sukar nk pejamkan mata selepas minum Men Vita dari Catalyst. agaknya effect  Men Vita ni x hbis lg kot..
jam menunjukkan hampir 1.30 ptg. perut ku sdh berkeroncong minta diisi. kebetulan kami mmg nak pegi kenduri kawin rakan sekelasku. dekat sgt rumah knduri tu dgn taman Gadong ni. x sbr rasenye nk jmpe pengantin baru. dek kerana x sbr, aku trus bergegas mandi, iron baju , solat dan bersiap. tgh bersiap baru aku kejut ayie btul2. lgpun die b'siap cpt. n aku x ske buat die t'tunggu2 aku utk b'siap.
dengan keadaan mamai ayie bangun n bersiap. dalam pada tu smpt pulak die suruh aku buat air jagung. habis kuning jari2 aku t'kena pati tiruan jagung tu. tapi xpelah..demi si dia yg aku syg..
di luar kedengaran hujan turun rintik2 bersama dentuman guruh yg agak kuat. selesai bersiap kami trus keluar dan mengunci rumah. kebetulan hujan sudah reda seperti memberi laluan kepada kami untuk menghadiri majlis bersejarah buat kawanku itu. alhamdulillah.

tidak sampai 10 minit kami pun sampai di tempat yang di tuju. kereta berderet-deret di tepi jalan menunjukkan betapa ramainya tetamu yang datang. tiba-tiba kami dikejutkan dengan dentuman bunga api bateri. Ayie biasala.."ape ke ba***ng sgt org ni, bkr bunga api siang2. time gerimis pulak tu"..haha..rse2 ianya  sekadar ingin memeriahkan suasana...ehehe..

kami melihat dari jauh raja sehari sedang bersantap. cantik suasana majlis tu. tema ungu putih...tgk pic dlu jom!
hari bahagia

sweet couple
wowww..super nice!
cantik!
kami terus ke meja hidangan, ambil apa yang patut dan makan. ramai tetamu memenuhi meja berhampiran meja makan pengantin. setelah selesai bersantap, pengantin ada sesi bergambar. kami pun sudah menyelesaikan apa yang ada di depan mata kami. tibalah masa untuk pulang..


bila kami tengok raja sehari sibuk bergambar, hati terasa ingin terus pulang. tapi tunggu dulu, xkan xnak wish kat dia kot. aku tunggu sampai tetamu reda dan terus menuju ke arahnya. hepinya tengok dia bersanding. setelah bersalaman, kami memohon diri untuk pulang. atau dengan kata lain ingin menuju ke destinasi seterusnya iaitu PD....

bersambung.....

No comments:

Post a Comment