~~Hanya RM4 kadar postage dan RM39 untuk Minyak Kelapa Dara keluaran Catalyst!!tempahlah VCO anda sekarang!!

Wednesday, November 16, 2011

my husband~stop smoking~

assalamualaikum..ahhhaaaa..tgk tajuk tu mcm best je.
anyway mmg best pun sebab dah seminggu rumah aku bebas dari asap rokok..
percaya atau tidak? korang memang kena percaya ni!
mungkin terlalu awal untuk aku mewar-warkan berita ni.
baru seminggu dan aku harap ianya berkekalan sampai bila2.
atas nasihat pakar setelah menjalani beberapa pemeriksaan, doktor telah menasihati my husband to stop smoking n jalani hidup yg lebih sihat.
sepanjang tempoh seminggu, perubahan ketara yg aku nmpk adalah seperti di bawah :-

1) rumah berbau wangi, bebas dari asap rokok

2) tanpa rokok, my husband betul2 kagum dengan penjimatan wang yang ada. RM 50 untuk 5 hari (duit mkn)

3) kurangnya gangguan di tengah malam akibat dengkuran. tapi beberapa hari lepas, my husband mengadu dia tidak lena tidur akibat dengkuran AKU yg agak kuat..isk

4) nafsu makan kuat (perlu dikawal untuk elakkan kegemukan/kebuncitan)

5) resdung dan gatal hidung berkurangan (termasuk aku yg sensitip pada asap rokok)

6) hubungan menjadi lebih erat. berhenti merokok secara drastik dikatakan membahayakan kesihatan. namun apa bezanya dengan merokok. apakah merokok itu memberi faedah kepada kesihatan?pemikiran yang negatif akan sentiasa bermain di benak mereka yg hendak stop smoking. kita sebagai isteri n org yg paling rapat dengannya perlu mempositifkan segala yang negatif. kita mesti menjadi pendengar yg setia kerana mereka sememangnya memerlukan kita.

syukur pada-Mu Ya Allah kerana Engkau telah memberikan ujian ini pada kami. baru aku sedar rupa2nya segala ujian ini adalah untuk mengkabulkan doa aku selama ini.
Alhamdulillah


No comments:

Post a Comment